Deltagere i Restaurantdysten 2018-2019:
TILMELDING / i ædel kappestrid i 2018 er nu åben. En dybere info om regler og tilmelding gives fremmødte på vort møde
Oktober 15 kl 11.00 på restaurant Bacchus, Odense. Bedst på Fyn.
oktober 8 kl 11.00 på Restaurant Bühlmann. Bedst i Nordjylland
oktober 2 kl 10.00 på Restaurant Støvlet-Kathrines Hus, Sorø. Bedst på Sjælland
Efter info/drøftelser byder restauranten på smagsprøver.
Tilmelding bedes foretaget.
HVEM KAN DELTAGE:
Alle optagne restauranter i Den danske Spiseguide kan tilmelde sig.
Der stilles derudover 2 wild cards til rådighed for ikke optagne.
DELTAGERE skal have postnr adresser på
Bedst På Fyn: Fyn/øerne omkring.
Bedst i Nordjylland: Region Nordjylland
Bedst på Sjælland: fra 2950 til 4990
REGLER:
Tilmeldte restauranter mødes 2 på den først udtrukne restaurant i lodrtrækningen.
Én af restauranterne går videre i konkurrencen efter dommervotering.
Tilsidst mødes 2 i finalen.
LODTRÆKNING til indledende runde foregår d. xx xx xx kl 12.00 på rest xxxxxx. Der er offentlig adgang til at overvære lodtrækningen.
1) den først udtrukne vælger hjemme eller ude bane til den fælles performance.
2) der aftales indbyrdes ”samme set up” for dysten indenfor råvareøkonomi / antal vine/økonomi.
Der konkurreres i følgende 4 kategorier:
Snacks/appetizers, brød og smør
Sø, hav og grønt (alternativt kaldet FORRET)
Mark, have, skov, luften (alternativt kaldet HOVEDRET)
Ost/Dessert. Kan mixes, men kan også serveres som ren ost eller dessert.
Gæstepris for indledende matcher samt semifinaler fastsættes alene af de medvirkende restauranter, indtægt deles 50/50 mellem dem
DOMMERAFGØRELSE
Dommerne kan hver give op til 5 points indenfor flg kategorier:
Visualitet
Smag
Kreativitet
Vin/Mad match.
Vinder går videre til næste runde.
Vindere af indledende runder, der afholdes i perioden november 2018 –jan. 2019 mødes i 4 kvartfinaler (februar/marts 2019).
Semifinaler afholdes over 2 arrangementer marts/april 2019.
FINALEN AFHOLDES PÅ NEUTRAL RESTAURANT medio april/medio maj 2019.
Praktik omkring økonomi:
Tilmelding ledsages af indbetaling af kr 500,00 ex moms til administrators produktion af indledende materialer, logo, Website, sponsorsøgning etc.
Ved hvert arrangement stilles 3 pladser eller alternativt *) værdien af 3 pladser pr restaurant til arrangørdisposition. Til sikring for omkostningsdækning af administration o a omk, til dommeromk, rejse/logi, hædersdiplomer i ramme til alle kategorivindere og finalister og præmieandele etc.
Finale: samme formel dog stilles pladser til rådighed for presse/media.
Der udstedes diplomer og diplom også til hele konkurrenceforløbets bedste snacks/appetizers, forret, hovedret, ost/sødt og Bedst Vin/Mad match.
*)Da ingen indledningsvis kender kommende eventpriser for de enkelte dyster, er ordlyden alternativ i stedet for beløb: Værdi svarende til 3 gæstepladser pr deltagende restaurant i hele forløbets events.
Uvildigt dommerpanel (Den danske Spiseguide ansvar) udpeger vinderne med efterfølgende åben intern formidling af resultat.
Dommerbordets deltagelse debiteres ikke. Det drejer sig om max 3 dommere pr dyst.
Præmier:
Vinderen får kr 25.000 og den anden finalist kr 15.000,00.
FOR AT FINDE SPONSORER ER LOKAL SUPPORT anbefalelsesværdig. Hver enkelt deltager må her udvise aktivitet.
TILMELDING. Overfør kr 500,00 + moms til konto 2750 0342 211 631